After 75000 effortless kms I had an issue, but a rather serious one last Tuesday. After pulling away at a traffic light, the bike (2012, 1 year past warranty) lost power and I heard only a heavy metal clonking noise... I suspected the drive shaft as it was right underneath me. Had to collect the bike with a trailer and then directly to my dealer. Tuesday evening, well after closing hours, they have de-assembled the bike and alas, the cross joint of the shaft drive was in bits. A quick look at the Honda retail price was a horrendous one: almost 1700 euros. A call to Honda on Wednesday brought relief: Honda is aware of problems with the drive shaft and will issue a recall for the VFR1200X. Only problem was: the new drive shafts are not available yet. There was only one "faulty model" drive shaft in stock. Since I need the bike every day the dealer and Honda came to an agreement: the broken shaft drive would be replaced by the one that was in stock at Honda and when the recall is issued, my bike will also receive a new shaft drive. This all under warranty. So it happened like this: Tuesday -> problem and de-assembly, Wednesday -> contact dealer and Honda and ordering bits, Thursday -> bits arrived, Friday -> starting to install bits and saturday bike finished. I`m immensely pleased with my dealer here in Terneuzen, who went to great lengths to get this sorted. I owe them big time! http://www.motortotaal.com if you`re ever around these parts...
Nach unproblematischen 75.000 Km kam es zu einem schwerwiegenden Zwischenfall. Nach dem Anfahren der CT (Baujahr 2012, 1 Jahr nach Ablauf der Garantie) an einer Ampel kam plötzlich keine Leistung mehr und ein lautes metallernes Geräusch trat auf .. ich tippte auf die Antriebswelle direkt unter mir am Motorrad. Nachdem das Motorrad zum Motorrad-Händler verbracht wurde und auseinandergenommen wurde, konnte die Zerstörung der Antriebswelle tatsächlich festgestellt werden. Die Ersatzteilkosten hierfür belaufen sich auf 1.700 EUR. Ein Anruf bei HONDA gab Entwarnung (bzgl. der Kosten): HONDA ist das Problem bekannt und wird eine Rückrufaktion vorbereiten für die VFR 1200 X. Unglücklicherweise stehen z.zt. noch nicht genügend Ersatz-Antriebswellen zur Verfügung, dass die Rückrufaktion zu einem spätern Zeitpunkt gestartet werden soll - und alles als Gewährleistungsfall behandelt wird. Die Haltung von HONDA in diesem Schadensfall verdient höchstes Lob.
So weit inhaltlich die Übersetzung. Frage: sollten wir jetzt alle vorsorglich bei unserem FHH schon mal unsere Sorgen anmelden?